„Sarajevo Drum Orchestra“  kao sastav „Sarajevo Percussion Group“ oformljen je 1997. godine, zahvaljujući djelovanju britanske organizacije “Community Music Sarajevo“ predvođene Simon Glinn-om i Bennet Hogg-om, koja je između ostalog podučavanjem, pružanjem prostora i mogućnosti rada na dobroj muzičkoj opremi i instrumentima dala jedan od važnih poticaja inicijativi tadašnjih mladih muzičara, koji danas nose bitne bendove na sceni, da se izgrade i krenu ozbiljno baviti muzikom kao svojom profesijom.Vođa sastava, bubnjar i perkusionista Piter Vilk iz Velike Britanije i basista Zlatan Avdić, daju prve časove na afričkim udaraljkama zainteresovanim muzičarima iz Sarajeva i Mostara. Vremenom članovi sastava stiču znanje i postaju asistenti vođenja muzičkih i kreativnih radionica na udaraljkama, održavajući muzička predavanja širom Bosne i Hercegovine koristeći muziku kao alat spajanja mladih u podijeljenim regijama i asistiranja pri muziko terapiji licima koja imaju posebne potrebe. Neprekidni rad, napredna muzička iskustva donose vlastita muzička djela utemeljena na ritmovima porijeklom iz Afrike. Nakon otvorenja Muzičkog centra Pavarotti u Mostaru, na kojem sastav nastupa za uvažene goste Lucianno Pavarotti, Bono Vox i Zucchero, Eugeen Skeef, umjetnički direktor i britanski perkusionista porijeklom iz Južne Afrike, poziva sastav na dugoročnu saradnju. Bend nastavlja izučavanje ritmova sa drugih kontinenata, asistira i vodi časove na udaraljkama i bilježi sve veći broj značajnijih nastupa, predstavljajući se kao Sarajevo Drum Orchestra. Grupa pravi nesvakidašnje performanse koristeći dramske, plesne i elemente vatre i žongliranja, obrazovane na predavanjima Roxane Pope, umjetnice modernog plesa i istaknutog vokala sa tradicionalnim napjevima na prvom živom izdanju ovog sastava. Muzička predavanja i nastupi grupe uvrštavaju nove članove bubnjare i perkusioniste da bi na vrhuncu uspješne saradnje sa Pavarotti centrom brojala desetak muzičara.
Prva muzička turneja u Holandiji 1998. počinje sa nastupom na svjetskoj mirovnoj konferenciji u Hagu, sa južnoafričkim horom Victory Songoba pred svim svjetskim mirovnim zvaničnicima. Potom značajan nastup i snimanje prvog živog albuma prezentiranog na konferenciji, pod vodstvom Pitera Vilka na svjetskom perkusionističkom sajmu u Rotterdamu – prilika da sastav isto veče nastupa u dvorani Ahoy sa svjetskim bubnjarskim legendama kao sto su Horacio Hernandez ili mladim genijima Tony Roister junior. Kao ostatak turneje uslijedili su koncerti po manjim mjestima i predavanja u raznim školama i centrima za lica koja čekaju odobrenje ulaska u Holandiju, zahvaljujući organizatoru Martin Voorbij-u i pozivom svjetske organizacije War Child. Organizacija War Child, utemeljena u Velikoj Britaniji i Holandiji, održava cjelokupno djelovanje muzičkog centra Pavaroti i jednako angažuje članove sastava da sedmično posjećuju manja mjesta poput Stoca i Ljubinja i održavaju muzička predavanja na udaraljkama širom tada podijeljene BiH. Saradnja traje 8 godina i posredstvom nje su se redovno održavali seminari profesorima srednjih škola u Hercegovini na temu kreativnijeg pristupa muzičkom predavanju, sadržajne muzičke, umjetničke, dramske i plesne radionice u školi za slijepa i slabovidna lica u BiH i više centara za lica sa posebnim potrebama u Pazariću i Sarajevu. Veliki prijatelj Bosne i Hercegovine, profesor i dekan muzičke akademije u Edinburgu – Škotska, poziva sastav na saradnju i predvodi muzičare iz BiH, Velike Britanije i Balkana na muzičkim, dramskim i terapijskim predavanjima u Puli sa licima sa posebnim potrebama iz BiH i Hrvatske, održavajući seminare iz muziko-terapije i zvuka i producirajući priredbe sa svim učesnicima. Zatim, svojim prvim masivnim samba maršom Sarajevo Drum Orchestra u Italiji predvodi 80.000 mirovnih aktivista na ruti Peruđa-Asizi i predstavlja se svojom muzikom predstavnicima 200 naroda na mirovnoj sjednici Ujedinjenih naroda u Peruđi 1999. godine. Na dalje, koncerti na regionalnim festivalima, muzički susreti i „jamming“ sa DJ grupe „U2“, Howie B, na Efm studentskom radiju i vokalom grupe „Massive Attack“ i basistom Trence Terrence u muzičkom centru Pavarotti, koncertima sa grupama Fun-da-mental, Asian dub foundation, Transglobal underground, poziv na saradnju sa Kojom iz grupe „Disciplina kitchme“ nakon prvog nastupa na EXIT summernoise festivalu, saradnja sa priznatim umjetnicima kao što su Adi Lukovac i Ornamenti, Tito Heron, Konvoj i pop umjetnicima kao što su Dino Merlin, Hari Mata Hari i mnogi drugi.
Sa povratkom Pitera Vilka u Veliku Britaniju 2000. godine, grupu nastavlja voditi Gordan Kranjčić i nastupa višegodišnja saradnja sa Musicians Without Borders iz Holandije na temelju koje se ustanovilo istoimeno domaće udruženje i jaka potpora grupi Sarajevo Drum Orchestra, posredstvom koje se postiže usavršavanje u tehnikama vođenja muzičkih radionica od priznatih holandskih umjetnika i usavršavanje tehnike sviranja na master časovima na afričkim, brazilskim i afro-kubanskim udaraljkama od strane predavača sa World Music akademije u Alkmaaru, Chriss Coley-a i vrhunskih perkusionista poput Sherwin Kirindongo-a i bubnjarske škole Ceasar Ziderwijk-a iz grupe Golden Earring. U potrazi za vlastitim autentičnim world music izražajem, ukorijenjenim u tradicionalnim brazilskim, afričkim, azijskim i balkanskim zvukovima i ritmovima udaraljki, muzičari Sarajevo Drum Orchestra kombinuju stilove i eksperimentišu dopunjavajući ansambl na udaraljkama sa klasičnom ritam sekcijom, duvačkim instrumentom digeridoo, te elektronskim zvukovima klavijatura i percussion modula, bilježeći nova živa muzička izdanja u vlastitom aranžmanu.
Aktuelni četvoročlani sastav utemeljen na članovima: Robert Kranjčić, Faruk Jahić-Aki, Gordan Kranjčić, Ilia Mynka, Vedran Kranjčić, Sabina Šehović, Rifet Čamdžić, Almir Čopra, Dino Kovačević, Anes Beglerbegović, Bojan Crnogorac, Safer Ahmetspahić, Sabahudin Hajder, Jasmina Bašić, Toni Pešikan, Yann Braconni, Saša Miličević, Mirza Bećirović, Orhan Maslo, Senad Šuta, Simon Kiselički, Piter Vilk, Roxana Pope, Majla Trnovac, Ilvana Ćišić, Irfan Tahirović, Aida Kudić